Telesna dejavnost

A photo of a playful grandfather and granddaughter. They are casually dressed and playing in the park. They exercise together.

Če so revmatiki premalo telesno dejavni, se jim lahko zmanjša gibljivost sklepov, mišična masa in moč (lahko celo do 30 odstotkov v enem tednu) ter kostna gostota.

Zato morajo veliko pozornost namenjati redni telesni vadbi za ohranjanje primerne telesne teže, izboljšanje drže in gibljivosti hrbtenice ter sklepov. Ohranjena gibljivost, krepke mišice in pravilna telesna drža zmanjšujejo bolečine, izboljšajo splošno počutje ter preprečujejo nepravilne obremenitve.

Za obvladovanje bolezni je priporočljivo izvajati več vrst vaj:

  • Dihalne vaje: z njimi ohranjamo gibljivost oziroma razteznost prsnega koša in predihanost pljuč. Izvajati jih je treba večkrat na dan,
  • Telesna dejavnost in vaje za revmatike: že ob sumu na vnetno revmatično bolezen je treba prilagoditi način življenja. Priporočljivo je izvajati čim več ustreznih rekreativnih dejavnosti in redno vsakodnevno vaditi.
  • Šport in rekreacija: revmatiki se glede na svoje želje in telesne zmožnosti lahko ukvarjajo z različnimi športi. Ob koncu teh dejavnosti naj opravijo še raztezne vaje.

Koristni načini vadbe

Koristi
Tip vadbe
Intenzivnost za največjo korist
izboljšanje srčno-žilnega zdravjakolesarjenje
hoja
plavanje
ples
30‒60 minut na vadbo
3‒5-krat na teden
postopoma povečujete trajanje in intenzivnost
povečanje mišične mase in močivaje z lastno težo in utežmi
vadba na napravah
vaje z elastičnim trakom
8‒10 vaj, 8‒12 ponovitev
2‒3-krat na teden
postopoma povečujte intenzivnost
povečanje gibljivosti in razteznosti sklepov, izboljšanje zdravja sklepovraztezanje
taj či
joga/pilates
10‒15 minut
2-krat na teden
izboljšanje ravnotežjavadba na eni nogi
vaje z žogo
raztezanje
redno

Pred začetkom novih športnih aktivnosti se je priporočljivo posvetovati z zdravnikom.

GRADNIK Z VAJAMI

Viri:
– Kos Golja, M. (ur.). Kako živeti z revmatizmom: bolečina, samopomoč, zdravljenje. Ljubljana. Mladinska knjiga. 2005.
– Cooney JK et al. J Aging Res 2011; 2011:68640.
– Dorner TE et al. Rheumatol Int 2018; 38(6): 1103–1114.


SI-IMMR-210002